Pocenie się w nocy, przyczyny i rozwiązania. - Terent - Everyday Armor
Twój koszyk Twój koszyk jest pusty.
Pocenie się w nocy, przyczyny i rozwiązania.

Każdy z nas poci się podczas różnych momentów w życiu, takich jak rozmowa o pracę czy też wystąpienie publiczne. To jest naturalna sprawa. Jeśli natomiast doświadczasz intensywnych potów podczas snu, to warto się temu głębiej przyjrzeć.


Nocne poty to sytuację, kiedy intensywnie pocisz się podczas snu. Zjawisko tego typu powoduje, że Twoje ubrania stają się mokre, a co gorsza prześcieradło oraz pościel również. Kto tego doświadczył, ten wie, jak nieprzyjemne jest zmienianie w nocy piżamy czy też poszewek. Ujmując to krócej – nocne poty są koszmarne i z pewnością odbijają się na efektywności Twojego snu. 


Dlatego warto zadać sobie pytanie, co odróżnia regularne pocenie się w ciągu dnia, od nocnych potów i co można z tym zrobić. W dzisiejszym wpisie przedstawimy wam, co może powodować nocne poty i jak sobie z tym poradzić, tak aby poranki zaczynać suchym i wypoczętym .

Pocenie się podczas snu? Skąd to się bierze?

To jak obficie się pocisz, zależy od wielu czynników, takich jak DNA, warunki zdrowotne, stres czy inne okoliczności. Jednakże możesz pocić się intensywniej niż inni podczas nocy, niezależnie od temperatury. Oto kilka czynników, które mogą na to wpływać.


  1. Hiperhydroza

Pocenie się nocy, w sytuacji, kiedy jesteś chory lub po prostu śpisz, a na zewnątrz jest gorąco to normalne zjawisko, nie ma tutaj co wyjaśniać. Są jednak ludzie, którzy pocą się bez powodu, w każdym czasie.
Hiperhydroza, czyli nadmierna potliwość, to choroba, która dotyczy ok. 1% społeczeństwa. Ludzie, którzy na nią cierpią, pocą się niezależnie od klimatu oraz okoliczności, w jakich się znajdują. Potliwość objawia się pod pachami, na czole, na dłoniach i stopach. Obszary te są najczęściej dotknięte działaniem choroby. 


  2. Warunki medyczne 

Jeżeli w ostatnim czasie zdiagnozowano u Ciebie jedną z poniższych przypadłości, to intensywne poty w nocy mogą być efektem ubocznym. Najbardziej efektywną metodą, aby zatrzymać nocne poty, wynikające z dolegliwości zdrowotnych to po prostu je wyleczyć. Intensywne poty nocą mogą powodować:

  • Menopauza i ciąża
  • Infekcje
  • Rak
  • Nadczynność tarczycy
  • Zaburzenia hormonalne
  • Warunki neurologiczne
  • Alkoholizm

Jeżeli po zakończeniu leczenia, nocne poty dalej Wam towarzyszą, to zalecamy skontaktować się z lekarzem, bo być może inny problem jest przyczyną.

 3. Leki

Jeżeli na stałe przyjmujecie leki, to nocne pocenie może być efektem ubocznym. Środki farmakologiczne, które mogą wpływać na obfitość pocenia to:

  • Antydepresanty
  • Środki przeciwbólowe, aspiryna
  • Leki na ciśnienie krwi
  • Leki na raka
  • Antybiotyki
  • Terapia hormonalna
  • Suplementy diety takie jak cynk i żelazo
  • Insulina

Jeżeli podejrzewasz, że jeden z wymienionych leków może w Twoim przypadku powodować nocne pocenie, skonsultuj się ze swoim lekarzem. Samodzielne odstawienie konkretnego leku, który stosujesz, może spowodować znacznie poważniejsze konsekwencje zdrowotne niż pocenie się w nocy. Pamiętaj, aby porozmawiać z lekarzem przed podjęciem decyzji. Tak będzie najrozsądniej.

Jak powstrzymać pocenie się w nocy.

Leczenie konkretnych dolegliwości zdrowotnych może zająć trochę czasu. To co możesz zrobić od ręki, to drobne zmiany w stylu życia i funkcjonowaniu, tak aby spróbować wyeliminować nocne poty. Zacznijmy od podstaw.

 1. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w sypialni.

Choć zimowa aura daje się nam we znaki, a dwustopniowe mrozy sprawiają, że podkręcamy nasze grzejniki na maksymalne stopnie, to należy mieć w tym umiar. Odpowiednia temperatura do spania to ok. 18 stopni. Szykując się do snu, ustaw odpowiednio wcześniej grzejnik na właściwą moc. Zadbaj też o odpowiednie przewietrzenie sypialni, zanim oddasz się w objęcia Morfeusza. Jeśli posiadasz termostat, to ustawienie go na odpowiednią temperaturę utrzyma ciepło na właściwym poziomie.

  2. Unikaj przed snem jedzenia produktów, które powodują potliwość.

Alkohol i produkty zawierające kofeinę podnoszą tętno, ciśnienie krwi oraz temperaturę ciała, na co odpowiedzią jest pocenie się.

Gorące i ostre jedzenie stymuluje receptory nerwowe w Twoich ustach, sprawiając, że Twoje ciało myśli, że jest gorąco. Jaki jest oczywisty rezultat? Pocenie się.

Unikanie produktów powodujących wzrost potliwość, szczególnie wieczorem, może pomóc zredukować nadmierne pocenie się w nocy. Spróbuj dodać do swojej diety produkty obniżające potliwość. Więcej o nich tutaj.

  3. Redukcja stresu.

Stres i brak ćwiczeń są czynnikami przyczyniającymi się do nocnych potów. Spróbuj zredukować stres oraz zadbaj o regularne ćwiczenia w ciągu tygodnia.

 4. Mata chłodząca.

Jeśli wspomniane naturalne metody nie przynoszą rezultatu, wypróbuj matę chłodząca. Wiążę się to z większym wydatkiem, daje natomiast możliwość dopasowania odpowiednie temperatury, na jakiej chcesz spać. Operowanie na niskich stopniach może pomóc znacząco ograniczyć pocenie w nocy.

Wypróbuj koszulkę przeciwpotną Terent.

Budzenie się kilka razy w nocy z powodu potliwość może zrujnować Twój sen. Jeśli zmagasz się z tym problemem już dłuższy czas, to być może nocne pocenie jest czymś, z czym będziesz musiał się zmierzyć. Koszulki Terent Armor wyposażone są we wszywki przeciwpotne, zlokalizowane pod pachami. Nasze koszulki pomogły wielu kobietom i mężczyznom uporać się z nadmierną potliwością pod pachami. Koszulka całkowicie pochłania pot pod pachami i nie pozwala, aby przedostał się na zewnątrz, mocząc Twoje prześcieradło. Z kodem „BLOG10” przez najbliższe 2 tygodnie otrzymacie 10% zniżki na zakup.